Times of Malta

gazzetta Maltija bl-Ingliż

It-Times of Malta hija gazzetta ta' kuljum bl-Ingliż f'Malta. Imwaqqfa fl-1935, minn Lord u Lady Strickland u t-tifla ta' Lord Strickland, Mabel, hija l-eqdem gazzetta ta' kuljum li għadha fiċ-ċirkolazzjoni f'Malta. Għandha l-iktar ċirkolazzjoni wiesgħa [1] u hija meqjusa bħala l-gazzetta rekord ta' kuljum tal-istampa Maltija.[2] Il-gazzetta hija ppubblikata minn Allied Newspapers Limited li hija proprjetà tal-Fondazzjoni Strickland, trust ta' karità mwaqqfa minn Mabel Strickland fl-1979 biex tikkontrolla l-maġġoranza tal-kumpanija.[3]

Times of Malta
Carmelo Borg Pisani executed, Times of Malta 29 Nov 1942.jpg
Tip Gazzetta ta' kuljum
Proprjetarju Allied Newspapers Limited
Editur Herman Grech, Mark Wood, Bertrand Borg
Fundazzjoni 1935
Alleanza politika Liberaliżmu
Lingwa Ingliż
Sit elettroniku www.timesofmalta.com

StorjaImmodifika

L-istorja ta' The Times of Malta hija marbuta ma' dik tad-dar tal-pubblikazzjoni tagħha, Allied Newspapers Limited. Din l-istituzzjoni għandha storja li tmur lura għas-snin 20, meta kienet pijuniera fil-ġurnaliżmu u l-industrija tal-istampar f'Malta. Kollox beda bil-pubblikazzjoni, minn Gerald Strickland, tal-ewwel gazzetta ta' Malta filgħaxija bil-Malti, Il-Progress. Din kienet erba' paġni kuljum bl-uffiċċji tal-istampar tagħha stess f'dak li dak iż-żmien kien 10A, Strada Reale, il-Belt. L-isem "Progress" jinżamm sal-lum mill-oħt kummerċjali ta' Allied Newspapers Limited, Progress Press Company Limited, iffurmata fl-1946. [4]

Il-ġurnaliżmu bilingwi, bil-Malti u bl-Ingliż, ġie introdott f'Malta bil-pubblikazzjoni, fit-3 ta' Frar 1922, ta' suppliment bl-Ingliż għal Il-Progress. It-Times of Malta u Il-Progress damu sal-1 ta' Marzu 1929. Is-suppliment Ingliż imbagħad sar The Times of Malta Weekly (prekursur ta' The Sunday Times of Malta ). In-naħa Maltija kienet imsemmija Ix-Xemx, aktar tard inbidlet għal Id-Dehen u wara għadha għal Il-Berqa, ippubblikata għall-ewwel darba fid-29 ta' Jannar 1932. Il-Berqa waqaf mill-pubblikazzjoni fit-30 ta' Novembru 1968. Fi Frar 1931, Progress Press marret minn Strada Reale għal 341, Triq San Pawl, il-Belt, sa ftit ilu s-sit ta' Allied Newspapers Limited, magħrufa wkoll bħala Strickland House .

Hekk kif il-qarrejja tas-suppliment bl-Ingliż għal Il-Progress telgħu, Lord Strickland malajr ra li kien hemm lok għal kuljum bl-Ingliż. Dan jiġri sakemm il-pubblikazzjoni l-ġdida kisbet u żammet standard għoli ta' servizz pubbliku fl-informazzjoni. L-ewwel ħarġa ta' The Times of Malta ġiet ippubblikata b'kooperazzjoni sħiħa mal-MI5 Ingliża fis-7 ta' Awwissu 1935 taħt sħab tal-gwerra li jheddu hekk kif l-Italja ppjanat l-invażjoni tal-Abissinja, li bdiet f'Ottubru ta' dik is-sena. Fit-2 ta' Settembru 1935, Mabel Strickland, li kienet membru fundatur ta' Allied Malta Newspapers Limited u kienet tifforma parti mill-ewwel Bord tad-Diretturi, saret l-ewwel editur ta' The Times of Malta. Hija editjat ukoll The Sunday Times of Malta mill-1935 sal-1950 meta kienet segwita mill-mibki George Sammut li rtira fl-1966. Anthony Montanaro kien l-editur li jmiss. Huwa rtira fl-1 ta' Marzu 1991 u rnexxa minn Laurence Grech.

Fis-6 ta' Awwissu 1960, il-25 anniversarju ta' The Times of Malta, Strickland kiteb li The Times of Malta, waqt li oriġinarjament kienet il-karta tal-partit politiku Kostituzzjonali, saret gazzetta nazzjonali. Id-dokument rebaħ għalih innifsu reputazzjoni ta' rappurtar oġġettiv waqt li żamm l-opinjoni editorjali tiegħu miżmuma b'mod qawwi. L-editur ta' Strickland kopra s-snin diffiċli tat-Tieni Gwerra Dinjija. Minkejja dan, l-ebda gazzetta li tifforma parti mill-Grupp qatt ma tilfet xi kwistjoni minkejja l-ibbumbardjar kontinwu u ħafna nuqqasijiet fis-snin tal-assedju bejn l-1940 u l-1943. Il-bini ġie bbumbardjat darbtejn, u rċieva daqqa diretta fis-7 ta' April 1942, meta twaqqgħu sittax-il kamra iżda ħelsu l-magni tal-istampar. 

Thomas Hedley ħa l-kariga ta' editur minn Strickland fl-1950. Huwa editja l-karta permezz tas-snin trawmatiċi tal-bidla politika u industrijali li laħqu l-quċċata tagħhom fl-Indipendenza ta' Malta fl-1964. Taħt l-editur ta' Charles Grech Orr, The Times żammet it-tradizzjoni li qatt ma titlef xi kwistjoni meta ntlaqtet darbtejn minn azzjoni industrijali fl-1973 u meta ħruq politiku ħaraq il-bini fil-15 ta' Ottubru 1979. Dik id-data saret magħrufa bħala "Black Monday". Quddiem periklu serju, l-editur u l-istaff tiegħu kellhom jabbandunaw il-bini. L-istampar tal-karta tal-jum ta' wara kompla fi stamperija oħra, Independence Press. Il-karta kienet barra fit-triq bħas-soltu l-għada filgħodu, imnaqqsa fid-daqs iżda trijonf għal-libertà tal-espressjoni. Matul dawn l-aħħar 10 snin, il-websajt tagħha timesofmalta.com saret is-sors primarju tal-aħbarijiet f'Malta u wieħed mill-websajts ewlenin tal-aħbarijiet fil-Mediterran. F'Ġunju 2019, Herman Grech inħatar editur kap, editur online ta' Bertrand Borg u editur stampat ta' Mark Wood.

F'Marzu 2021, Adrian Hillman, l-eks direttur tal-Grupp Alleat u Vince Buhagiar, l-eks president tal-Progress Press ġew akkużati fil-qorti b'diversi reati ta' frodi u ħasil ta' flus. Huwa allegat li Hillman u Buhagiar ikkonfoffaw ma' Keith Schembri, l-eks Kap tal-Persunal tal-Prim Ministru Joseph Muscat, biex jiffrodaw lil Progress Press b'madwar € 5.5 miljun billi jonfħu l-prezzijiet tal-makkinarju mixtri mill-kumpanija Kasco ta' Schembri u jaqsmu l-profitti bejniethom.[5]

ReferenziImmodifika

  1. ^ "European Press Roundup - Times of Malta". Euro Topics (bl-Ingliż). Miġbur 3 Ġunju 2021.
  2. ^ "European Press Roundup - The Malta Independent". Euro Topics (bl-Ingliż). Miġbur 3 Ġunju 2021.
  3. ^ Busuttil, Cynthia (12 Awwissu 2004). "Strickland Foundation celebrates 25th anniversary". Times of Malta (bl-Ingliż). Miġbur 3 Ġunju 2021.
  4. ^ https://www.timesofmalta.com/articles/view/20080430/news/from-the-beginning.206197
  5. ^ Agius, Matthew (26 Marzu 2021). "Progress Press defrauded of millions by two of its own directors and Keith Schembri". MaltaToday. Miġbur 3 Ġunju 2021.